بــــــــــ صــــــــ یــــــ ر ا

بهر ماندن بر سر پیمان بصیرت لازم است

بــــــــــ صــــــــ یــــــ ر ا

بهر ماندن بر سر پیمان بصیرت لازم است

نیلوفـران عشـق ...

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۲۵ ب.ظ

یـا انیـس القلــوب ...

«خصوصیت حضور خانم‌ها در میدان‌های مختلف این است که وقتی زن خانواده وارد میدان می‌شود، یعنی همسر و فرزندان او هم واردند. حضور مرد به این معنا نیست، اما حضور زن به این معناست. در هر میدانی که زن وارد شود – زنی که خانم و کدبانوی خانه است – در حقیقت همه آن خانه را در آن میدان وارد می کند. حضور زنان در بخش‌های مختلف بسیار مهم است.»

امام خامنه ای "مدظله العالی"

 معمولا هنگامی که قرار است در گفتار و یا نوشتاری  دررابطه با مبحث زنان و نقش آفرینی آنان  در عرصه‌ی اجتماع سخن به میان آید، از این قشر به عنوان نیمی از جامعه یاد می‌شود.اما باید در نظر  داشت در جامعه اسلامی ما که خانواده محور می‌باشد و خانواده  اساسی‌ترین رکن یک اجتماع می‌باشد، لیکن باتوجه با اینکه  از لحاظ کمی آنان نیمی از جامعه محسوب میشوند ولی با توجه به نقش اصلی زنان در نهاد خانواده از لحاظ کیفی ایفاگر نقشی فراتر از این می‌باشند.

بدلیل نقش سازنده و تربیتی زن ، وی می تواند ایفاگر نقشهای زیرساختی و اثرگذاری در نوع بینش و سلیقه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی اعضای خانواده باشد.

زن مسلمان ایرانی که دیروز با پرورش لاله‌ها در دامن خود ندای "هل من ناصر ینصرنی" حسین زمانش را زینب گونه لبیک گفت، امروز می تواند با بصیرت فاطمی خود و با تربیت نسل مقدادها، عمارها و میثم ها پاسخگوی ندای "این عمار ...؟" علی زمانش باشد.

زن مسلمان ایرانی باور دارد که نبض و حیات جامعه‌ی اسلامی و انقلابی به دست اوست چنانکه پیر فرزانه‌ی ما فرمودند: «ملتی که زنانش در صف مقدم برای پیشبردمقاصد اسلامی هستند، آسیب نخواهد دید.»

او همسربودن و مادر بودن  خود را از از سرور زنان دو عالم الگو گرفته است و در در عرصه دفاع از حریم ولایت و ارزشهای انقلاب همچون مقتدایش تا پای جان، در صحنه حاضر خواهد بود.

وی بر این باور است که تا زن مسلمان است و تا رسالت انقلابی او هست، خون ایثار و شهادت و رشادت و ولایتمداری در رگهای نسل وی جریان خواهد داشت و ریشه‌های تنومند انقلاب را در دل زمان تکثیر نموده و نخواهد گذاشت این انقلاب به دست نااهلان بیافتد...

یا زهرا"علیک السلام"

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۳
بصیرا بانو

نظرات  (۳)

سلام علیکم
قله ای که باید فتح شود.
متشکر
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۱ حامد اکبری
خیلی ممنون از این متن.

لطفا نوشته ی معیشت واسلام را در وبلاگم جوان و هشیاری
ببینید.

عالی

احسنت

حرف نداشت

پاسخ:
سلام خواهرم.
متشکر از حسن لطف شما.
خوشحالم که به ما سر می زنید.
یا زهرا"علیک السلام"

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی